GuidePedia



Piloti su na njemačkom jeziku vikali jedan na drugog, nakon čega je onaj koji je bio van kabine pokušao razbiti vrata. Podsjetimo, kapetan Airbusa A320 imao je 6000 sati letenja iza sebe, a njegov kopilot 630 i tek se pridružio Germanwingsu. Još nije poznato koji od njih je bio zaključan u kokpitu.
10:45 Samo nekoliko sati nakon što su francuski istražitelji objavili da su preslušali audiozapis iz kokpita u nJemačkom Airbusu koji se sa 150 putnika i članova posade u utorak srušio u francuskim Alpima, počeli su da cure detalji o sadržaju snimka iz crne kutije.
Crna kutija aviona ``Airbus A320`` njemačke aviokompanije ``Germanvings`` je prilično oštećena, ali zbog njene izuzetne otpornosti koja može da izdrži i eksploziju bombe trebalo bi da istražitelji mogu da čuju šta je snimljeno tokom leta u kabini, smatra britanski stručnjak Richard Vestkot.
Ključno pitanje ostaje da, ako je avion kompanije ``Džermanvings`` gubio visinu nekih desetak minuta, zašto piloti nisu pozvali u pomoć, prenosi BBC. Ukoliko se oni nisu oglasili, istražitelji će moći da zaključe da su se onesvijestili, a to sugeriše da je u avionu došlo do drastične promjene pritiska, smatra Vestkot. 
10:10 Lufthansa, vlasnica Germanwingsa, nije potvrdila informacije iz izvora bliskog istrazi po kojima je jedan od dva pilota ostao za upravljačem, dok je drugi ostao blokiran izvan pilotske kabine. Kopilot Airbusa Germanwingsa koji se srušio u utorak u francuskim Alpama zaposlen je u septembru 2013. u toj avionskoj kompaniji, a imao je iza sebe 630 sati leta, objavila je u četvrtak Lufthansa.
`Učinit ćemo sve da dobijemo više informacija i nećemo sudjelovati u nagađanjima. Istraga o uzrocima nesreće povjerena je kompetentnim tijelima`, kazao je sa svoje strane Germanwings. Pilot je imao više od deset godina iskustva te više od 6000 sati leta na letjelicama Airbusa, objavio je Germanwings već u utorak.
09:29 U trening videu koji je prošle godine objavljen na YouTube-u, a koji je pripremio Airbus, demonstrirano je kako piloti mogu osigurati kokpit da niko drugi ne može ući. Pet i pol minuta dugi uradak objašnjava mehanizme koji osiguravaju siguran rad aviona i kako ih posada može `nadjačati` ako piloti izgube svijest. Međutim, mehanizam omogućava pilotu ili kopilotu da blokiraju ulazak kolegama iz primjerice opreza
Mjere sigurnosti Airbusa, koje postoje i kod drugih proizvođača zrakoplova, su, vjeruje se, pridonijele padu leta Germanwingsa 4U 9525 u francuskim Alpama u utorak. Naime, neimenovani vojni izvor izjavio je za New York Times kako snimke zvukova iz pilotske kabine otkrivaju da je jedan od pilota u vrijeme pada bio izvan kabine. Pilotska kabina bila je zaključana i nije se mogao vratiti u nju. 
09:01 Jedna od većih enigmi kod pada Airbusa Germanwingsa jest zašto piloti nisu javili ništa što se događa s avionom iako su padali 18 minuta. Instruktor letenja Boris Popović kaže, uz napomenu da su to sve nagađanja, da je moguće da nije radila radioveza ili su pak piloti bili onesposobljeni.
- Do prekida radioveze moglo bi doći u slučaju požara, a najgore je ako do toga dođe ispod pilotske kabine gdje su smješteni svi uređaji, kazao je Popović za dnevnik.hr. Piloti bi pak mogli biti onesposobljeni u slučaju pucanja vjetrobranskog stakla kad dolazi do eksplozivne dekompresije. Popović ne vjeruje da je riječ o terorizmu jer je avion predugo padao.
08:22 Putnici aviona kompanije “Germanwngsa”, na letu 4U9525, možda nisu bili svjesni šta se događa kada je avion počela da pada. Pad pritiska u avionu mogao je da izazove hipoksiju kod putnika i članova posade, koja usljed naglog pada nivoa kiseonika u ćelijama i tkivima može da izazove vrtoglavicu, pa čak i da podstakne na smijeh. Hipoksija u ekstremnom obliku može da utiče na gubitak svijesti o onome što se događa u okolini, zbog čega su putnici mogli imati pogrešan osjećaj da je sve u redu dok su upadali u stanje omamljenosti.
07:56 New York Time objavio je kasno u srijedu, prenoseći riječi neimenovanog istražitelja, kako snimke zvukova iz pilotske kabine njemačkog aviona, koji se u ponedjeljak srušio u francuskim Alpama, pokazuju da je jedan od pilota napustio pilotsku kabinu i nije se u nju mogao vratiti prije početka pada avion. Istražitelj je izjavio kako je do tog trenutka komunikacija između pilota bila rutinska.
``Čovjek izvana prvo je lagano kucao na vrata, ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije, ali bez odgovora``, izjavio je istražitelj za New York Times dodavši kako zvukovi upućuju na to da je pilot pokušavao razbiti vrata kako bi se vratio u pilotsku kabinu. U srijedu su pronađene crne kutije iz aviona, a istražitelji kažu da će njihova analiza potrajati sedmicama ili čak mjesecima. Iznijeli su precizne podatke o toku kobnih trenutaka. 
07:04 Posljednji put kontroli leta piloti su se javili u 10:30 sati, poslije toga je avion počeo gubiti visinu, a u 10:41 je udario u planinu, što znači da jučerašnje informacije o vremenu pada nisu bile tačne. Rekli su da vremenski uvjeti bili uobičajeni, ali svejedno se provjerava jesu li utjecali na pad aviona. Francuski istražitelji ne znaju ni razlog polusatne odgode polijetanja iz Barcelone. Danas se očekuje dolazak članova porodica poginulih putnika na mjesto nesreće. Podsjećamo, Airbus A320 njemačke niskobudžetne avionske kompanije Germawings srušio se u utorak u zabačenim francuskim Alpama pri čemu je poginulo svih 150 putnika i članova posade, uključujući 16 školske djece. 

(Dnevni avaz)
 
Top